måndag 21 november 2011

Om mig

Jag heter Martin Ström och är 20 år. Bor i Öjebyn utanför Piteå i norrbotten. Fiskat har jag gjort sedan barnsben och då följde man även med farsan på älgjakt. När jag var 15-16 började jag intressera mig mera för jakten och när jag fyllde 18 och skaffade min första bössa så tog jakten över. Den roligaste jakten jag hittils har provat på är skogsfågeljakt, med stående hund. Då vi har en strävhårig vorsteh så faller det ganska självklart. Bizzy har nu blivit 7,5år. Hon fungerar bra. Dock tror vi att hon är helt döv på ena örat vilket gör att hon ibland kan ha svårt att lokalisera oss. Och då kan hon fara åt fel håll och blir borta ett tag.






Här med detta årets första fågel, en orrhöna










Det roligaste fisket tycker jag absolut är i fjällen eller i strömmande vatten i inlandet. Men att sitta i en båt på en spegelblank sjö med ett björkspö o meta efter abborre är inte dumt heller. Varje sommar blir det en tripp till fjällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar