tisdag 22 november 2011

Årets jakt

Här är lite bilder från årets jakt. Det har varit(är) ett bra fågelår på de flesta håll. Även på en av mina marker. Hittils har det blivit 19 stycken. Trots att många jaktdagar har blåst eller regnat bort. Jycken har skött sig riktigt bra för mig omän det märks att hon börjar bli till åren. Lite mer bytesbenägen har hon blivit också, från att knappt greppa fågeln vid apporter till att rusa mot vingade. Men så länge hon inte rusar på ståndet eller biter sönder någon fågel så är jag nöjd :). Nu är det dock svårt att jaga med hund då det är så hårt i backen, lite snö skulle vara mycket bra. Då lugnar nog fåglarna ner sig lite grann också. Någon älg blev det däremot inte detta år. Man får ju jaga dom även nästa helg men blir nog fågeljakt om jag ska jaga.
Får inte till bilderna som jag vill riktigt dock..


Premiärdagen, 4 orrhönor för mig och 3 orrar och 4 ripor för morfar.






Första ripan för min del
Och första tjädern
2 spelorrar, en ung o en gammel









Spelplatsen
2 spelorrar, en höna och en tupp



Rime'
2 spelorrar

2 kommentarer: