måndag 27 augusti 2012

20-23 Juli i Arjeplogsfjällen

Var ett tag sen jag skrev här. Jag har haft fullt upp med jobb, fiske och jakt :)

Jag var ju då till fjällen som sagt. Vi hade väldigt kallt, 0 gradigt vissa kvällar. Dock klarade vi oss från regn iallafall. Dåligt fiske men lyckades iallafall lura en öring på 1,1kg. En kväll när jag fiskade i en fors så började fisken att hoppa som tokar, det var då man fick se vilken kaliber fiskarna hade som hade nobbat draget hela dagen.
Jag såg en öring på ca kilot som hoppade. Så jag kastade på den flera gånger om, gick igenom hela draglådan utan resultat. Sen kommer en öring på inte 1 gram under 2kg och stöter bakom mitt skeddrag! Går igenom hela draglådan igen utan resultat.. Det stod alltså en öring på 1kg och 2kg på samma ståndplats!

En mink kom och lämnade en öring hos mig



Öring 1,1kg




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar