onsdag 18 januari 2012

Mina vapen

Kom på att jag inte har skrivit något om mina vapen!


Överst: Sako Forester 308W, Bausch & Lomb 3-9*40. Köpte den inför förra hösten. Fick börja med att frilägga pipan då den låg mot stocken. I sommar så putsade jag hela stocken och oljade den. Blev som ny! Används till allt från toppfågeljakt till älg/björnjakt.

Mellersta: Miroku 7000 cal.12. Köpte den under hösten 2009. Min första bössa. Lagade en obetydande spricka längst fram på förstocken. Används till lerduveskytte och skogsfågeljakt. Hade tänkt ut i vinter och försöka på någon hare också.

Nederst: Anschütz 1415-1416 22lr, Rempoint 4-16AO. Ärvt den av mammas farfar. Används till mängdträning och skräpfågel.

Har förövrigt Tasco:n jag hade på 308an tidigare till salu. Om den inte blir såld så sätter jag den på 22an.

Har i dagsläget inga planer på att utöka vapengarderoben. Men i framtiden då man har jobb så kommer en Sauer att införskaffas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar