söndag 25 maj 2014

Byskeälven

Har vart ner 2 svängar till Byskeälven nu i Maj. Första svängen blev det en öring på 3,83 och en lax på 7.35kg, båda besor. Andra svängen fick polaren 3 laxar mellan 3-4,5kg medans jag blev utan..

Min lax kämpade faktiskt oväntat bra. Fick hålla på i 15-20 minuter kanske. Efter drygt halva tiden fastnade jag i botten. Jag tänkte att det fanns inget att be om så jag gav slaklina för att strömmen skulle ta med sig linan. På såvis kommer linan från ett annat håll och draget rycks i en annan vinkel då man försöker slita loss det. Efter några försök kände jag att det gick loss, och fisken satt kvar! Ibland ska man ha tur :) Förövrigt blev jag varse om att slirbromsen i rullen var slut så nu har jag köpt nytt spö och rulle, Shimano Catana 20-50gr 9 fot och en Shimano 4000CF(?). Jag har hunnit ha ett eller 2 Shimano spön och jag måste säga att jag gillar dom. Har även köpt ett Shimano Forcemaster 10-30gr 9 fot inför denna sommar med en Cardinal rulle.
Har inte bild på laxen, men får förmodligen bilder o film idag.

Utdragna ringar o krok efter laxen

PB öring 3,83kg


C&R


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar